Regulamin obowiązujący w gabinecie stomatologicznym dr n. med lek stom. Piotr Czyrski
Al. Obrońców Lwowa 7a, 56-100 Wołów
- Postanowienia
- Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).
- Firma podmiotu leczniczego
- Podmiot leczniczy działa pod firmą: Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski
- Adres : Al. Obrońców Lwowa 7A , 56-100 Wołów
III. Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej oraz ortodoncji
- Współpraca z innymi specjalistami jeśli będzie potrzebna.
- Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski praktyka indywidualna
- Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Al. Obrońców Lwowa 7A, 56-100 Wołów
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
- Świadczenia zdrowotne udzielane są przez dr. n. med. lek stom. Piotra Czyrskiego
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
- telefonicznego pod numerem telefonu 0048 71 3891385
- Nie rejestruje się pacjentów za pośrednictwem e-maila lub przy użyciu mediów społecznościowych typu facebook itp.
- Pacjent musi osobiście wypełnićformularz wywiadu podając swoje dane , w tym kontaktowe oraz wyrazić zgodę na leczenie. Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów – może być wyrażona ustnie w obecności asystentki i przyjmuje się , że samo stawiennictwo oraz zajecie miejsca na fotelu stomatologicznym po wyjaśnieniu celu zabiegu oznacza zgodę na zabieg. W każdej chwili pacjent może odmówic zgody na zabieg lub przerwać zabieg z wpisem do dokumentacji.
W przypadku osób niepełnoletnich – obowiązane sa do stawiennictwa z opiekunem prawnym.
Na pierwsza wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia i kosztu.
- Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Gabinetu Stomatologicznego Piotr Czyrski, skargi/zażalenia przyjmuje dr n. med .lek.stom Piotr Czyrski lub wskazana asystentka.
- Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 21 dni.
VII. Organizacja i zadania Gabinetu Stomatologicznego Piotr Czyrski
- Do głównych zadań należa:
- badanie i porada lekarska,
- działania diagnostyczne
- udzielenie pierwszej pomocy doraźnej
- profilaktyka stomatologiczna
- świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej
- świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej
- świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej
- świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej
- świadczenia z zakresu periodontologii
- świadczenia z zakresu ortodoncji
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
- Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia, bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.
- Postępowanie z dokumentacją medyczną
- Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek:
- pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
- podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji
- .
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich pisemnie upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej za życia pacjenta lub / i po jego śmierci, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych;
- Za jedną stronę kopii dokumentacji medycznej opłata nie może przekraczać 0,0002 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 2;
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, opłata nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 2.
- Wysokość opłat:
-
- kopia dokumentacji medycznej za 1 str – 2 zł
- sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych – 20 zł
- Sporządzenie opinii lekarskiej wg.odrębnego
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
- Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia ani żadnym innym ubezpieczycielem w związku z tym wszystkie zabiegi i usługi stomatologiczne są odpłatne w całośći. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny na stronie www.czyrski.pl i w gabinecie do wgladu.
XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Gabinetem Stomatologicznym Piotr Czyrski zarządza dr n. med. lek. stom Piotr Czyrski .
XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Piotr Czyrski pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetu Stomatologicznego Piotr Czyrski
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki
- przestrzeganie higieny osobistej
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
- przestrzeganie zaleceń lekarza
- Odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (minimum 24 godziny przed planowaną wizytą lub dzień roboczy przed wizytą)Asystentka ma prawo potwierdzić telefonicznie czy pacjent stawi sie na umówioną wizytę. Brak odwołania wizyty, brak możliwości kontaktu z pacjentem po trzykrotnej próbie kontaktu ze strony gabinetu bedzie traktowane jako odwołanie wizyty. W przypadku, gdy pacjent/ka nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny pacjent/ka. W przypadku planowanej dłuższej wizyty Gabinet Stomatologiczny Piotr Czyrski ma prawo pobrać zadatek szczególnie od osób , które wcześniej dwukrotnie nie odwołały wizyty. Zadatek będzie wliczany do wizyty, na której dane leczenie będzie prowadzone. W przypadku niezgłoszenia się na zadatkowaną wizytę i niepowiadomienia wcześniejszego o tym Gabinetu, zadatek przepada. Kwota zadatku na wizyty zaplanowane na 1h i dłuższe: 100 (sto)zł za każdą zaplanowaną godzinę
- Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia. Nie ma prawa wymuszać ustąpienia miejsca przez innego pacjenta będącego w trakcie zabiegu jeśli nie ma zagrożenia życia. W razie konieczności decyduje lekarz. W przypadku nieuzasadnionego wymuszania zabiegu nastąpi odmowa wykonania zabiegu.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach, zgodnie z aktualna wiedzą medyczną.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoba udzielająca pacjentowi świadczeń zdrowotnych kieruje się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Piotr Czyrski ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do dr n. med. lek stom Piotra Czyrskiego.
- Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do dr n. med. lek stom Piotra Czyrskiego. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Pacjenci agresywni, pod wpływem alkoholu i używek, kłócący sie, wyzywający asystentki, wymuszający nieakceptowalne działania nie będą przyjmowani , jak również mogą spodziewać się odmowy leczenia bądź odmowy kontynuacji leczenia niezależnie od etapu leczenia z udokumentowaniem powodu odmowy. Jak również będą poproszeni o poszukanie innego lekarza.
- Specyfika zabiegu lekarskiego sprawia, że nie zawsze udaje się ściśle przestrzegać czasu wizyty, w związku z tym mogą pojawić się odstępstwa od terminarza wizyt – pacjent/ka ma prawo wtedy przełożyć wizytę na najbliższy wolny termin lub może zgodzić sie na oczekiwanie na swoją kolej do zabiegu. Nie akceptujemy kłótni i agresji na tym tle i przywołany zostanie punkt 12 rozdz. XIII tego regulaminu.
XIV. Postanowienia końcowe
- Regulamin organizacyjny ustala dr n. med. lek.stom. Piotr Czyrski
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w siedzibie gabinetu, tekst umieszczony zostanie też na stronie www.czyrski.pl
- Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Pacjentów są do wglądu w siedzibie gabinetu.
Regulamin obowiązuje od 1 stycznia 2021 roku wraz z późniejszymi zmianami.